Villkor

Haddoway Key AB åtar sig att för kundens räkning utföra avtalade tjänster enligt gällande lagar och föreskrifter. Haddoway Key AB förbinder sig att försäkra sig mot förmögenhetsskada för eventuellt ersättningsansvar mot kunden.

Haddoway Key AB har tystnadsplikt och iakttar kundsekretess enligt interna riktlinjer. Detta innebär att information som erhållits genom uppdraget inte kan föras vidare utan godkännande från kunden om inte annat följer av lag. Kunden är självständigt ansvarig för att lämna fullständiga och korrekta uppgifter och är medveten om att resultatet av Haddoway Key AB:s arbete baserar sig på dessa uppgifter. Kunden är alltid ytterst ansvarig för lämnade uppgifter och att den har behörighet att företräda företaget. För digitala tjänster kan särskilda villkor gälla. De godkänns vid inloggning i eller beställning av respektive tjänst.

För uppdraget skall kunden erlägga arvode enligt de grunder och betalningsvillkor (10 alt. 15 dagar) som Haddoway Key AB tillämpar, eller enligt särskild överenskommelse. Dröjsmålsränta tas ut enligt räntelagen. Fakturaavgift tas ut på pappersfakturor. Påminnelse- och inkassokostnader tillkommer vid försenad betalning.

På tidsbestämda uppdrag gäller överenskommen avtalstid med uppsägningstid en månad före avtalstidens utgång. På uppdrag som löper tillsvidare gäller en månads ömsesidig uppsägningstid, om inte annat överenskommits i uppdragsavtalet. Uppsägningen skall ske skriftligen. Haddoway Key AB har under avtalstiden rätt att erhålla ersättning för nedlagt arbete. Samarbetet inleds med provperiod på 2 månader, för avstämning med arbetsmetoder, rutiner och prissättning, varefter justeringar kan ske.

Kunden ska skyndsamt och utan kostnad:
a) Lämna korrekta och nödvändiga uppgifter om förhållanden och förutsättningar hos kunden.
b) Tillhanda Haddoway Key AB alla data och alla underlag som krävs för uppdragets genomförande.
c) Ansvara för och utföra de arbetsmoment som avtalats.

Om någon av parterna väsentligt försummar sina förpliktelser enligt uppdragsavtalet har den andra parten rätt att omedelbart säga upp uppdragsavtalet.
Detsamma gäller om någon av parterna agerar oetiskt eller på ett kränkande sätt, kommer på obestånd eller om det föreligger överhängande risk att någon av parterna kommer på obestånd.

Haddoway Key AB ansvarar för skada som kunden lidit endast om skadan vållats av Haddoway Key AB genom fel eller försummelse vid uppdragets utförande till de belopp som överenskommes i avtalet. Vid beräkning av skada utges ej ersättning för indirekta kostnader som utebliven vinst, omsättningsminskning, uteblivet affärsavtal, förlust avseende goodwill, egen nedlagd tid eller liknande. Ej heller utges ersättning för ersättningsanspråk som kunden kan drabbas av till följd av skada som drabbat tredje man. Ersättning för anlitande av annan konsult ersätts endast efter uttryckligt godkännande av Haddoway Key AB.
Kunden ska skriftligen anmäla skada inom 6 månader från det att skadan upptäckts eller borde kunna upptäckas. Kunden har inte rätt att göra skada gällande senare än fem år från uppdragets utförande.

För att kunna fullgöra avtalet behöver Haddoway Key AB samla in och behandla dina personuppgifter. Uppgifterna kommer att användas för att fullgöra Haddoway Key AB:s åtaganden gentemot dig som kund, för att informera om nyheter, erbjudanden samt i marknadsföringssyfte. För mer information om hur Haddoway Key AB behandlar personuppgifter samt dina rättigheter som registrerad hänvisar vi till vår dataskyddspolicy.

Haddoway Key AB är personuppgiftsbiträde i alla Haddoway Key AB:s ekonomitjänster. Godkännande av dessa allmänna villkor innebär även godkännande av bilagt personuppgiftsbiträdesavtal.

Om Haddoway Key AB:s möjligheter att fullgöra skyldigheter förhindras eller väsentligen försvåras på grund av omständigheter utom Haddoway Key AB:s kontroll, inklusive men inte begränsat till krig, naturkatastrof, epidemi, strömavbrott, brand och strejk ska Haddoway Key AB vara befriad från att fullgöra sina skyldigheter och från påföljd för underlåtenhet att fullfölja viss förpliktelse.

Tvist med anledning av tillämpning eller tolkning av detta avtal skall avgöras av allmän domstol, varvid svensk lag skall tillämpas.

Haddoway Key AB använder sig av webbaserad programvara från VISMA | Spcs. Kunden bör arbeta i samma system. Kunden får i VISMA inloggning och tillgång till de webbaserade moduler och mobilappar som ingår i grundpaketen. Haddoway Keys kund är då ”klient” i relationen mot VISMA. Om utökade tjänster kräver ytterligare av moduler från VISMA blir då kunden även ”kund” hos VISMA. Haddoway Key ombesörjer arrangemangen varefter kunden genom avtal med VISMA debiteras direkt från VISMA. Avgiften för programvarorna kan också väljas att faktureras av Haddoway Key AB.

Haddoway Key AB ger initialt support och stöd för kundens introduktion i systemen. Under tid därefter hänvisas kunden direkt till VISMA’s handledningar och utbildningar. Fortsatt stöd ges dock vid behov, varvid rådgivning gällande redovisning eller systemsupport debiteras enligt timtaxa – eller avtal.

Cookies på Visma
Om du besöker Vismas inloggningssida kommer de att sätta en tillfällig cookie för att undersöka om din webbläsare accepterar dem. Denna cookie innehåller inga personuppgifter och den försvinner när du stänger din webbläsare.

Läs mer om integritetspolicy på Haddoway Key AB.
Läs mer om Vismas integritetspolicy.
Läs mer om cookies på Visma.