Tjänster

Haddoway Key AB erbjuder olika typer av redovisningstjänster. Från komplett och kontinuerlig bokföring, till en mer övervakande funktion. Eller t.ex. endast årsredovisning/årsbokslut och deklaration en gång om året. Redovisningen sker i en webbaserad tjänst, så att samarbete med kunden kan kan ske direkt genom webben. Via mobilappar nås också många funktioner.
Vi erbjuder olika typer av samarbete, från att kunden gör i princip allt själv, gradvis till där vi hanterar allt. Vi säljer tjänsterna främst i ”paket” med fasta priser – plus ev. tillägg efter samråd och överenskommelse, men är också öppna för andra lösningar, tim- eller uppdragsbaserade debiteringar.
Paket 1
* Vi gör större delen av ert ekonomiarbete.
* Ni får fri tillgång till en app för scanning av t.ex. kvitton och fakturor. Ni har också tillgång till en ekonomiöversikt (både dator och app), med information, diagram m.m. för att ständigt kunna ha kontroll över läget.
* Vi tar emot alla leverantörsfakturor, från er eller direktadresserade till oss, via e-post eller med fördel som e-faktura direkt in i systemet. Vi ser till att fakturorna blir betalda i tid.
* Ni skapar själv era kundfakturor digitalt via en särskild modul och skickar ut dem till era kunder som e-faktura, via mail eller vanlig post, från dator eller mobilapp. Koppling till Kivra är också möjlig. Vi registrerar fakturorna, bevakar att fakturorna blir betalda och hanterar påminnelser och inkassokrav om det behövs. Återkommande regelbundna fakturor sköter vi direkt per automatik.
* Vi sköter momsredovisningar och inbetalning av moms.
* Arbetet förenklas med bankkoppling till ert företagskonto. Vi hjälper er med kopplingen. Banken tar ut avgift för detta.
Paket 2
Detta är det vanligaste paketet och det som är mest effektivt.
Det är samma innehåll som paket 1, men vi hanterar också:
* Bokslut, årsredovisning i samråd med er, samt inkomstdeklaration.
Paket 3
Samma som paket 1, men där vi också hanterar:
* Utgående kundfakturor.
Men behöver dock era underlag för kundfakturor, varför vi rekommenderar paket 1, vilket har ett lägre pris.
Paket 4
Samma som paket 2, men där vi också hanterar:
* Utgående kundfakturor.
I detta paket sköter vi i princip allt.
Men behöver dock era underlag för kundfakturor, varför vi rekommenderar paket 2, vilket har ett lägre pris.
Tillval till paket 1 – 4
Vi utför också tjänster kring tid- och lönehantering, arbetsgivardeklaration och skatt.
Naturligtvis kan vi också hantera era fysiska papper, sortering, upplägg av pärmar, eftersökning av dokument osv. mot timtaxa.
Se vidare Tillval.
Paket 5
Vi erbjuder även ett femte paket, där ni hantera all ekonomi själva. Ni behöver en större version av ekonomisystemet. Vi finns till som support och rådgivning, kan gå in och stötta upp i en del arbete efter överenskommelse. De olika tjänsterna debiteras då var för sig.

